John Carroll’un 1993 yıllında ortaya koyduğu bu model gerekli
zaman ve uygun olanaklar sağlandığında her öğrencinin okulda öğrenebileceği
varsayımına dayanmaktadır.
- Modelin temel amacı öğrenenleri ulaşabilecekleri en üst öğrenme düzeyine çıkarmadır.
- Okulda öğrenme modelinde öğrenmeye ayrılan zamana özel bir önem verilmektedir.
- Modelin odak noktası “öğrenme için ne kadar zaman gerekir” biçiminde formüle edilebilir.
- Carroll’a göre öğrenme düzeyi öğrenmede harcanan zamanın o öğrenme için gereken zamana oranıdır.
öğrenme düzeyi= harcanan zaman / gerekli zaman
— Modelin, hepsi de zamanla ilişkilendirilebilen beş
temel öğesi bulunmaktadır:
1. Yetenek
2. Öğretimden
yararlanabilme becerisi
3. Sebat
4. Fırsat
5. Öğretimin
niteliği
— Yetenek:
Öğrenme için gerekli zaman olarak tanımlanmaktadır.
— Öğretimden yararlanabilme becerisi: Öğrencinin bir öğrenme birimini öğrenebilmesi için
hazır oluşu.
— Sebat:
Öğrencinin gönüllü olarak öğrenmeye harcadığı zaman.
— Fırsat:
Öğrenme için öğrenciye verilen zaman.
— Öğretimin niteliği: Öğretimin öğrenci yeteneğinin gerektirdiği kadar sürmesi yani ek
zaman gerektirmemesi.
— Bu amaçla öğretmen hedefleri belirleyebilir, öğrenci
özelliklerini belirleyebilir, öğrencileri güdüleyebilir, uygun araç ve
gereçleri kullanabilir, istenilen davranışları pekiştirebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder