John Carroll’un 1993 yıllında ortaya koyduğu bu model gerekli
zaman ve uygun olanaklar sağlandığında her öğrencinin okulda öğrenebileceği
varsayımına dayanmaktadır.
- Modelin temel amacı öğrenenleri ulaşabilecekleri en üst öğrenme düzeyine çıkarmadır.
- Okulda öğrenme modelinde öğrenmeye ayrılan zamana özel bir önem verilmektedir.
- Modelin odak noktası “öğrenme için ne kadar zaman gerekir” biçiminde formüle edilebilir.
- Carroll’a göre öğrenme düzeyi öğrenmede harcanan zamanın o öğrenme için gereken zamana oranıdır.
öğrenme düzeyi= harcanan zaman / gerekli zaman
Modelin, hepsi de zamanla ilişkilendirilebilen beş
temel öğesi bulunmaktadır:
1. Yetenek
2. Öğretimden
yararlanabilme becerisi
3. Sebat
4. Fırsat
5. Öğretimin
niteliği
Yetenek:
Öğrenme için gerekli zaman olarak tanımlanmaktadır.
Öğretimden yararlanabilme becerisi: Öğrencinin bir öğrenme birimini öğrenebilmesi için
hazır oluşu.
Sebat:
Öğrencinin gönüllü olarak öğrenmeye harcadığı zaman.
Fırsat:
Öğrenme için öğrenciye verilen zaman.
Öğretimin niteliği: Öğretimin öğrenci yeteneğinin gerektirdiği kadar sürmesi yani ek
zaman gerektirmemesi.
Bu amaçla öğretmen hedefleri belirleyebilir, öğrenci
özelliklerini belirleyebilir, öğrencileri güdüleyebilir, uygun araç ve
gereçleri kullanabilir, istenilen davranışları pekiştirebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder