ETKİLİ ÖĞRENME MODELİ

  • Grupla öğretime uygundur.
  • Temelinde Carroll’un okulda öğrenme modeli vardır.
  • Öğrenme düzeyini etkileyen değişkenlerin çözümlenmesi yoluyla, öğrenme başarısının arttırılabileceği varsayımına dayanmaktadır.

         Etkili öğretimin gerçekleşebilmesi için dört temel değişkenin bir arada sağlanması gerekir:
1.     ÖĞRETİMİN NİTELİĞİ:
    Konu öğrenci için ne kadar anlamlı ve gündelik hayatta ihtiyacı karşılaşıyorsa öğretimin niteliği o kadar yüksek olur. Ayrıca öğretmenlerin bilgiyi sunuş biçimleri (bilgileri organize ederek, somutlaştırarak sunması) de öğretimin niteliğini etkiler.

2.     ÖĞRETİM DÜZEYİNİ UYGUN HALE GETİRME:
      Sınıfta farklı öğrenme düzeyleri (veya bireysel farklılıklar) dikkate alınarak farklı strateji, yöntem ve teknikler kullanılmalıdır.

3.     GÜDÜLEME (Teşvik etme):
 Öğretmen konunun öğrenebilmesi için öğrencilerde istek uyandırmalıdır.

4.     ZAMAN:
Öğrenilmesi gereken konuların en az zaman harcanarak ve öğrencilere yeterli süre verilerek öğretilmesidir.  





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder