- Grupla öğretime uygundur.
- Temelinde Carroll’un okulda öğrenme modeli vardır.
- Öğrenme düzeyini etkileyen değişkenlerin çözümlenmesi yoluyla, öğrenme başarısının arttırılabileceği varsayımına dayanmaktadır.
Etkili öğretimin gerçekleşebilmesi
için dört temel değişkenin bir arada sağlanması gerekir:
1.
ÖĞRETİMİN NİTELİĞİ:
Konu öğrenci için ne kadar anlamlı ve gündelik hayatta ihtiyacı
karşılaşıyorsa öğretimin niteliği o kadar yüksek olur. Ayrıca öğretmenlerin
bilgiyi sunuş biçimleri (bilgileri organize ederek, somutlaştırarak sunması) de
öğretimin niteliğini etkiler.
2. ÖĞRETİM DÜZEYİNİ UYGUN HALE GETİRME:
Sınıfta farklı öğrenme düzeyleri (veya
bireysel farklılıklar) dikkate alınarak farklı strateji, yöntem ve teknikler
kullanılmalıdır.
3. GÜDÜLEME (Teşvik etme):
Öğretmen konunun öğrenebilmesi için
öğrencilerde istek uyandırmalıdır.
4. ZAMAN:
Öğrenilmesi
gereken konuların en az zaman harcanarak ve öğrencilere yeterli süre verilerek
öğretilmesidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder