TAM ÖĞRENME MODELİ

       Tam öğrenme modeli, başarıyı normal dağılım eğrisinden üçgen dağılıma götüren ya da okuldaki % 20 oranındaki beklendik başarıyı % 75 ile % 90'a hatta % 95'e çıkaran bir öğrenme sürecini ifade etmektedir.

      Tam öğrenme modelini ortaya koyan ünlü Amerikalı eğitimci BLOOM; “işin başından beri olumlu öğrenme koşulları sağlanmış ise dünyada herhangi belli bir kişinin öğrenebileceği her şeyi hemen hemen herkes öğrenebilir” sayıtlısına dayalı olarak modelini geliştirmiştir.

Bloom'un kuramında okuldaki öğrenmeyi belirleyen etkenler:

1. Bilişsel giriş davranışları

2. Duyuşsal giriş davranışları

3. Öğretimin niteliği


Tam Öğrenme Modelinin Değişkenleri
     Öğrenci Nitelikleri                                      Öğretim Hizmetinin Niteliği     
         1. Bilişsel Giriş Davranışları                                   1. İpucu                                         
           - Bilgi                                                                    2. Pekiştirme                                
           - Beceri                                                                  3. Katılım                                      
           - Yeterlik                                                               4. Dönüt ve Düzeltme
        

                                            Öğrenme Ürünleri
                                                1.Öğrenme Düzeyi ve Türü                                                                                                      2. Öğrenme Hızı
                                                3. Duyuşsal Ürünler








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder