Tam öğrenme modeli, başarıyı normal
dağılım eğrisinden üçgen dağılıma götüren ya da okuldaki % 20 oranındaki
beklendik başarıyı % 75 ile % 90'a hatta % 95'e çıkaran bir öğrenme sürecini
ifade etmektedir.
Tam öğrenme modelini
ortaya koyan ünlü Amerikalı eğitimci BLOOM; “işin başından beri olumlu öğrenme
koşulları sağlanmış ise dünyada herhangi belli bir kişinin öğrenebileceği her
şeyi hemen hemen herkes öğrenebilir” sayıtlısına dayalı olarak modelini geliştirmiştir.
Bloom'un kuramında
okuldaki öğrenmeyi belirleyen etkenler:
1. Bilişsel giriş
davranışları
2. Duyuşsal giriş
davranışları
3. Öğretimin niteliği
Tam Öğrenme Modelinin Değişkenleri
Öğrenci Nitelikleri Öğretim Hizmetinin Niteliği
Öğrenme Ürünleri
1. Bilişsel Giriş
Davranışları 1. İpucu
- Bilgi 2.
Pekiştirme
- Beceri 3.
Katılım
- Yeterlik 4. Dönüt ve
DüzeltmeÖğrenme Ürünleri
1.Öğrenme Düzeyi ve Türü 2. Öğrenme Hızı
3. Duyuşsal Ürünler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder