ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SORULAR
1) Carroll,1963
yılında eğitim psikolojisi alanında çok etkili olan bir makale yayımlamıştır.
Carroll’un sunduğu modelin adı nedir?
A)Bireyselleştirilmiş öğretim Modeli
B)
Okulda öğrenme modeli
C)Tam
öğrenme modeli
D)Karışık öğrenme modeli
E)Beyin temelli öğrenme modeli
D)Karışık öğrenme modeli
E)Beyin temelli öğrenme modeli
2) Carroll
modelinin öğelerini hangi kavramla açıklamıştır?
A)Mekân
B)Olay
C)Zaman
D)Kişi
E)İkinci kişi
E)İkinci kişi
3) Aşağıdakilerden
hangisi Carroll’un okulda öğrenme modelinin 5 öğesinden biri değildir?
A)Çalışkanlık
B)Yetenek
C)Kararlılık
D)Fırsat
E)Sabırlı
E)Sabırlı
4) Aşağıdakilerden
hangisi okullardaki öğretme-öğrenme süreci yoluyla değiştirilebilir
faktörlerden biridir?
A)Öğrencinin olgunlaşma süreci
B)Öğretmenin kişilik özellikleri
C)Ailenin sosyo-ekonomik statüsü
D)Başarılı olabileceğine olan inancı
E)Yeteneksiz olabileceğine olan inancı
E)Yeteneksiz olabileceğine olan inancı
5) Aşağıdakilerden
hangisi okulda öğrenme modelinin olumsuz yönlerindendir?
A)Süreç öğrencilerin düzeyine göre ayarlanabilir.
B)Aşamalı öğrenmede sonraki öğrenmelerde süre kısalır.
C)Öğrencilerin kendilerine olan güvenini artırır.
D)Öğretmen açısından uygulama zorluğu
vardır.
E)Öğrenciye acele ettirmesi
6) Öğrenme konuları küçük bilgi
birimlerine (kısa ünitelere) ayrılıp, bu ünitelerin belirli bir sıraya
konulduğu, her ünitedeki bilgiler öğrenildikten sonra bir sonraki üniteye
geçildiği ve her aşamada öğrenciye dönüt verildiği, bireysel ve kendi kendine
öğrenme yaklaşımıdır.
Yukarıda açıklaması yapılan öğrenme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Örnek
olay
B) Tam
öğrenme
C)
Programlı öğrenme
D) İşbirlikli öğrenme
E) Proje tabanlı öğrenme
7)
Aşağıdakilerden hangisi İşbirlikli Öğretimin uygulama
ilkelerinden birisi değildir?
A) Öğrencilerin duyuşsal ve sosyal
gelişimlerini sağlar.
B)
Gruplar farklı bilgi ve yetenekteki öğrencilerde oluşturulur.
C) Grup içindeki
işbirliği, sorumluluk, paylaşama gibi özellikler geliştirilir.
D) Gruptaki öğrencilerin
birbirleriyle olan rekabetini arttırdığı için başarı yükselir.
E) Öğrencilere empati
kurma yeteneği kazandırır.
8) Aşağıdakilerden hangisi Çoklu
Zeka Yaklaşımının öğretim sürecinde kullanmasını öğrenciye yönelik olarak ifade
edilebilecek en önemli işlevidir?
A) Öğrencilerin arasında rekabeti
ortadan kaldırma.
B) Öğrencini çok yönlü gelişimini sağlama.
C) Öğrencilerin güçlü olan zeka
alanlarını (boyutlarını) geliştirme.
D) Öğrencilerin değerlendirmesini
objektif olarak yapma.
E) Öğrenme stratejilerini güçlendirme
9)
Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı aşağıda belirtilen özelliklerin
hangisini kapsamına almaz ya da kapsamında bulundurmaz?
A) Yaratıcılık ve hayal gücü
B) Bağımsız çalışma ve bağımsız
düşünme
C) Bireysel ya da grup
çalışmalarına bağlı olarak ortaya çıkan ürün
D) Yaşam becerilerini kazandırma
E) Kontrollü ve yönlendirilmiş öğrenme
10) Aşağıda belirtilen düşünce ya da
fikirlerden hangisi Çoklu Zeka Kuramının temel görüşlerinden birisi değildir?
A) Her insan, çeşitli zeka
alanlarının tümüne sahiptir.
B) Her insan, çeşitli zeka
alanlarından her birini yeterli bir düzeyde geliştirebilir.
C) Çeşitli zeka alanları, genellikle
bir arada karmaşık bir yapıda çalışırlar.
D) Bir kişinin her alanda zeki
olabilmesinin birçok yolu bulunmaktadır.
E) İnsanın üstün olan zeka alanları
geliştirilebilir.
11) Tam öğrenme modelinde
aşağıdakilerden hangisi öğretim hizmetinin öğelerinden biri değildir?
A) Geribildirim ve tamamlayıcı
öğrenmeler,
B) Neyin, nasıl
öğrenileceğine ilişkin işaret ve açıklamalar
C) Öğrencinin öğretme-öğrenme
sürecine katılımı,
D) Beklenene yakın veya ona
yaklaşan davranışların pekiştirilmesi,
E) Öğrenme düzeyini
belirlemek üzere ona not verilmesi,
12) Aşağıdakilerden hangisi,
öğrencilerin öğrenme sürecine katılmalarını sağlamada etkili yollardan birisi
değildir?
A) Öğrencilerin
çalışmalarını uygun sorularla yönlendirmek,
B) Ders süresince
çalışmalarında öğrencilere serbestlik sağlamak,
C) Katılım gösteren öğrencileri
çalışmalarında pekiştirmek,
D) Dersin işlenişinde
bireysel çalışma ve grup çalışmalarından yararlanmak,
E) Katılım göstermeyen
öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenmek,
13) Aşağıdakilerden hangisi bu tür
tamamlayıcı öğrenmeler için önerilen yöntemler arasında yer almaz?
A) Öğretmen veya özel
öğretici tarafından birebir öğretim,
B) Ek süre içinde öncekinden farklı
bir yöntemle yapılan öğretim,
C) Dersle ilgili
farklı kaynaklardan öğrenmeye yöneltme,
D) Dersteki öğretim girişimini bir
daha tekrarlama,
E) Gruplar içinde
eksikliklerin gözden geçirilmesi yoluyla birbirinden öğrenme,
14)
Aşağıdakilerden hangisi tam öğrenme modeline göre öğretim hizmetinin
niteliğini belirleyen etkenlerden birisi değildir?
A) İpuçları,
B) Öğrenci katılımı,
C) Disiplin
önlemleri,
D) Pekiştirme,
E) Dönüt-Düzeltme
15) Aşağıda verilen öğretme – öğrenme yaklaşımı /
kurucusu eşleştirmesi doğru olarak verilmiştir?
A)
Yapılandırmacı öğrenme – Piaget
B)
Buluş yoluyla öğrenme – Asubel
C)
Sunuş yoluyla öğrenme – Brunner
D)
Tam öğrenme – Glasser
E)
Programlı öğretim – Bloom
16)
Dersinde maddelerin ısı iletkenliği ve
yalıtım konusunu işleyen öğretmen, öğrencilere evde kaynayan çorbayı
karıştırırken elin yanmaması için metal veya tahta kaşıktan hangisinin tercih
edilmesi gerektiğini sorar ve nedenlerini grup arkadaşlarıyla paylaşmalarını
sağlar.
Bu etkinlik, yapılandırmacı öğrenmenin
5E modelinin hangi aşamasını en iyi ifade eder?
A) Keşfetme
B) Derinleştirme
C)
Girme
D) Açıklama
E) Değerlendirme
17) Aşağıdakilerden hangisi
Yapılandırıcı Öğrenme Kuramına göre yanlıştır?
A) Tek
bir doğru olmadığı düşünülür.
B)
Ürün kadar süreçte değerlidir.
C)
Zihinsel süreçler öğrenmede önemlidir.
D) Öğretim hedefleri önceden öğretmen tarafından belirlenir.
E) Esnek bir içerik yapısı vardır.
18) Aşağıdakilerden hangisi
“yapısalcı öğrenme” yaklaşımının özelliklerinden biri değildir?
A) Bilgi derinlemesine
incelenir.
B) Tek doğru yerine çoklu
gerçekler vardır.
C) Öğrencilere bilgiler
anlamlı olarak aktarılır.
D)
Öğrencinin aktif olduğu yöntemler kullanılır.
E)
Öğrenmede zihinsel süreçler önemlidir.
19)
Bir öğretme – öğrenme yaklaşımının temel
özellikleri şunlardır:
– Öğretmen öğretmez, deneyimler üzerinde yaşantılar sağlar.
– Öğrenme sürecinde sorumlu aktif olan öğrencidir.
– Bilgi bireylerden bağımsız olarak vardır.
– Bilginin doğruluğundan çok üretilmesi ve kullanışlılığı önemlidir.
Bu öğretme –
öğrenme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Yapısalcı öğrenme
B) Çoklu zeka
yaklaşımı
C) İşbirlikli
öğrenme
D) Proje tabanlı öğrenme
E) Beyin temelli öğrenme
20) İnsan
beyninde duyguların düşüncelerin hayal gücünün birlikte hareket ettiğini ve bu
yüzden kalıcı öğrenmelerin gerçekleştirilebilmesi için beynin bütün
işlemlerinin yer aldığı eğitim yaşantılarının düzenlenmesi gerektiği
belirtilmiştir.
Bu açıklama beyin temelli öğrenmenin hangi ilkesiyle daha iyi açıklanır?
A) Öğrenmeye bütün fizyoloji katılır.
B) Beyin paralel işlemcidir.
C) Öğrenmede hem dikkatin hem de çevrenin önemi vardır
D) Her beyin tektir.
E) Anlam arama, örüntüleme yoluyla gerçekleşir.
C) Öğrenmede hem dikkatin hem de çevrenin önemi vardır
D) Her beyin tektir.
E) Anlam arama, örüntüleme yoluyla gerçekleşir.
21) Probleme
dayalı öğrenme sürecinde seçilen problem durumunun sahip olması gereken
nitelikleri vardır. Aşağıdakilerden hangisi bu nitelikler arasında
gösterilemez?
A) Tek yönlü düşünmeyi geliştirmelidir.
B) Gerçek yaşamla ilişkilendirilmelidir.
C) Yapılandırılmamış olmalıdır.
D) Çok sayıda çözüm yolu içermelidir.
E) Bilişsel düzeye göre karmaşıklık içermelidir.
22) Aşağıdakilerden hangisi probleme dayalı öğrenmenin
özelliklerinden değildir?
A) Öğrencinin üst düzey becerilerini geliştirir.
B) Grup halinde çalışma mevcuttur. Böylece bireylere sosyal becerilerini
ve sorumluluklarını geliştirebilme imkanı tanır.
C) Probleme dayalı öğrenme kuramında öğrenme, gerçek hayattan ilgi ve
merak uyandırılan bir problemin çözülmesi ile gerçekleşir.
D) Öğretmen rehber konumundadır.
E) Hem öğrenme ürünü hem de süreç önemli
değildir.
CEVAPLAR
1) B
2) C
3) A
4) D
5) D
6) C
7) D
8) B
9) E
10) E
11) E
12) B
13) D
14) C
15) A
16) C
17) D
18) C
19) A
20) B
21) A
22) E
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder