DEĞERLENDİRME SORULARI

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ SORULAR
        1)  Carroll,1963 yılında eğitim psikolojisi alanında çok etkili olan bir makale yayımlamıştır. Carroll’un sunduğu modelin adı nedir?
 A)Bireyselleştirilmiş öğretim Modeli
 B) Okulda öğrenme modeli
 C)Tam öğrenme modeli
 D)Karışık öğrenme modeli
 E)Beyin temelli öğrenme modeli



        2)  Carroll modelinin öğelerini hangi kavramla açıklamıştır?
A)Mekân
B)Olay
C)Zaman
D)Kişi
E)İkinci kişi

        3) Aşağıdakilerden hangisi Carroll’un okulda öğrenme modelinin 5 öğesinden biri    değildir?
A)Çalışkanlık
B)Yetenek
C)Kararlılık
D)Fırsat
E)Sabırlı

         4)   Aşağıdakilerden hangisi okullardaki öğretme-öğrenme süreci yoluyla değiştirilebilir faktörlerden biridir?
                 A)Öğrencinin olgunlaşma süreci
                 B)Öğretmenin kişilik özellikleri
                 C)Ailenin sosyo-ekonomik statüsü
                 D)Başarılı olabileceğine olan inancı
                 E)Yeteneksiz olabileceğine olan inancı

     5)  Aşağıdakilerden hangisi okulda öğrenme modelinin olumsuz yönlerindendir?
                A)Süreç öğrencilerin düzeyine göre ayarlanabilir.
                B)Aşamalı öğrenmede sonraki öğrenmelerde süre kısalır.
                C)Öğrencilerin kendilerine olan güvenini artırır.
                D)Öğretmen açısından uygulama zorluğu vardır.
                E)Öğrenciye acele ettirmesi

6)    Öğrenme konuları küçük bilgi birimlerine (kısa ünitelere) ayrılıp, bu ünitelerin belirli bir sıraya konulduğu, her ünitedeki bilgiler öğrenildikten sonra bir sonraki üniteye geçildiği ve her aşamada öğrenciye dönüt verildiği, bireysel ve kendi kendine öğrenme yaklaşımıdır.
   Yukarıda açıklaması yapılan öğrenme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
                  A)   Örnek olay                                    
                  B)  Tam öğrenme                               
                  C)  Programlı öğrenme                       
                  D) İşbirlikli öğrenme
                  E) Proje tabanlı öğrenme

7)    Aşağıdakilerden hangisi İşbirlikli Öğretimin uygulama ilkelerinden birisi değildir?

                 A)  Öğrencilerin duyuşsal ve sosyal gelişimlerini sağlar.
                 B)  Gruplar farklı bilgi ve yetenekteki öğrencilerde oluşturulur.
                 C)  Grup içindeki işbirliği, sorumluluk, paylaşama gibi özellikler geliştirilir.
                 D)  Gruptaki öğrencilerin birbirleriyle olan rekabetini arttırdığı için başarı yükselir.
                 E)  Öğrencilere empati kurma yeteneği kazandırır.

8)    Aşağıdakilerden hangisi Çoklu Zeka Yaklaşımının öğretim sürecinde kullanmasını öğrenciye yönelik olarak ifade edilebilecek en önemli işlevidir?

                 A) Öğrencilerin arasında rekabeti ortadan kaldırma.
                 B) Öğrencini çok yönlü gelişimini sağlama.
                 C) Öğrencilerin güçlü olan zeka alanlarını (boyutlarını) geliştirme.
                 D) Öğrencilerin değerlendirmesini objektif olarak yapma.
                 E) Öğrenme stratejilerini güçlendirme
       9)  Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı aşağıda belirtilen özelliklerin hangisini kapsamına almaz ya da kapsamında bulundurmaz?
                 A) Yaratıcılık ve hayal gücü
                 B) Bağımsız çalışma ve bağımsız düşünme
                 C) Bireysel ya da grup çalışmalarına bağlı olarak ortaya çıkan ürün
                D) Yaşam becerilerini kazandırma
                E) Kontrollü ve yönlendirilmiş öğrenme

10) Aşağıda belirtilen düşünce ya da fikirlerden hangisi Çoklu Zeka Kuramının temel görüşlerinden birisi değildir?

                 A) Her insan, çeşitli zeka alanlarının tümüne sahiptir.
                 B) Her insan, çeşitli zeka alanlarından her birini yeterli bir düzeyde geliştirebilir.
                 C) Çeşitli zeka alanları, genellikle bir arada karmaşık bir yapıda çalışırlar.
                 D) Bir kişinin her alanda zeki olabilmesinin birçok yolu bulunmaktadır.
                 E) İnsanın üstün olan zeka alanları geliştirilebilir.

       11) Tam öğrenme modelinde aşağıdakilerden hangisi öğretim hizmetinin öğelerinden biri değildir?
                 A)  Geribildirim ve tamamlayıcı öğrenmeler,
                 B)  Neyin, nasıl öğrenileceğine ilişkin işaret ve açıklamalar
                 C)  Öğrencinin öğretme-öğrenme sürecine katılımı,
                 D)  Beklenene yakın veya ona yaklaşan davranışların pekiştirilmesi,
                 E)  Öğrenme düzeyini belirlemek üzere ona not verilmesi,
        12) Aşağıdakilerden hangisi, öğrencilerin öğrenme sürecine katılmalarını sağlamada etkili yollardan birisi değildir?
                 A)   Öğrencilerin çalışmalarını uygun sorularla yönlendirmek,
                 B)   Ders süresince çalışmalarında öğrencilere serbestlik sağlamak,
                 C)  Katılım gösteren öğrencileri çalışmalarında pekiştirmek,
                 D)   Dersin işlenişinde bireysel çalışma ve grup çalışmalarından yararlanmak,
                 E)    Katılım göstermeyen öğrencilerin sorunlarıyla ilgilenmek,

         13)  Aşağıdakilerden hangisi bu tür tamamlayıcı öğrenmeler için önerilen yöntemler arasında yer almaz?
                   A)  Öğretmen veya özel öğretici tarafından birebir öğretim,
                   B)  Ek süre içinde öncekinden farklı bir yöntemle yapılan öğretim,
                   C)  Dersle ilgili farklı kaynaklardan öğrenmeye yöneltme,
                   D)  Dersteki öğretim girişimini bir daha tekrarlama,
                   E)  Gruplar içinde eksikliklerin gözden geçirilmesi yoluyla birbirinden öğrenme,


          14)  Aşağıdakilerden hangisi tam öğrenme modeline göre öğretim hizmetinin niteliğini belirleyen etkenlerden birisi değildir?
                   A)  İpuçları,
                   B)  Öğrenci katılımı,
                   C)  Disiplin önlemleri,
                   D) Pekiştirme,
                   E)  Dönüt-Düzeltme

  15) Aşağıda verilen öğretme – öğrenme yaklaşımı / kurucusu eşleştirmesi doğru olarak verilmiştir?
A)    Yapılandırmacı öğrenme – Piaget
B)    Buluş yoluyla öğrenme – Asubel
C)    Sunuş yoluyla öğrenme – Brunner
D)   Tam öğrenme – Glasser
E)     Programlı öğretim – Bloom

        16)  Dersinde maddelerin ısı iletkenliği ve yalıtım konusunu işleyen öğretmen, öğrencilere evde kaynayan çorbayı karıştırırken elin yanmaması için metal veya tahta kaşıktan hangisinin tercih edilmesi gerektiğini sorar ve nedenlerini grup arkadaşlarıyla paylaşmalarını sağlar.
Bu etkinlik, yapılandırmacı öğrenmenin 5E modelinin hangi aşamasını en iyi ifade eder?
                   A) Keşfetme
                   B) Derinleştirme
                   C) Girme
                   D) Açıklama
                   E) Değerlendirme

        17)  Aşağıdakilerden hangisi Yapılandırıcı Öğrenme Kuramına göre yanlıştır?
                  A) Tek bir doğru olmadığı düşünülür.
                  B) Ürün kadar süreçte değerlidir.
                  C) Zihinsel süreçler öğrenmede önemlidir.
                  D) Öğretim hedefleri önceden öğretmen tarafından belirlenir.
                  E) Esnek bir içerik yapısı vardır.

           18)  Aşağıdakilerden hangisi  “yapısalcı öğrenme” yaklaşımının özelliklerinden biri değildir?
                  A)    Bilgi derinlemesine incelenir.
                  B)    Tek doğru yerine çoklu gerçekler vardır.
                  C)    Öğrencilere bilgiler anlamlı olarak aktarılır.
                  D)    Öğrencinin aktif olduğu yöntemler kullanılır.
                  E)     Öğrenmede zihinsel süreçler önemlidir.

           19) Bir öğretme – öğrenme yaklaşımının temel özellikleri şunlardır:
                – Öğretmen öğretmez, deneyimler üzerinde yaşantılar sağlar.
                – Öğrenme sürecinde sorumlu aktif olan öğrencidir.
                – Bilgi bireylerden bağımsız olarak vardır.
                – Bilginin doğruluğundan çok üretilmesi ve kullanışlılığı önemlidir.
    Bu öğretme – öğrenme yaklaşımı aşağıdakilerden hangisidir?
                    A)  Yapısalcı öğrenme                        
                    B)  Çoklu zeka yaklaşımı                   
                    C)  İşbirlikli öğrenme                                                      
                    D) Proje tabanlı öğrenme
                    E) Beyin temelli öğrenme

             20) İnsan beyninde duyguların düşüncelerin hayal gücünün birlikte hareket ettiğini ve bu yüzden kalıcı öğrenmelerin gerçekleştirilebilmesi için beynin bütün işlemlerinin yer aldığı eğitim yaşantılarının düzenlenmesi gerektiği belirtilmiştir.
Bu açıklama beyin temelli öğrenmenin hangi ilkesiyle daha iyi açıklanır?


                    A) Öğrenmeye bütün fizyoloji katılır.
                    B) Beyin paralel işlemcidir.
                    C) Öğrenmede hem dikkatin hem de çevrenin önemi vardır
                    D) Her beyin tektir.
                    E) Anlam arama, örüntüleme yoluyla gerçekleşir.


             21) Probleme dayalı öğrenme sürecinde seçilen problem durumunun sahip olması gereken nitelikleri vardır. Aşağıdakilerden hangisi bu nitelikler arasında gösterilemez?

                

                   
A) Tek yönlü düşünmeyi geliştirmelidir.
                    B) Gerçek yaşamla ilişkilendirilmelidir.
                    C) Yapılandırılmamış olmalıdır.
                    D) Çok sayıda çözüm yolu içermelidir.
                    E) Bilişsel düzeye göre karmaşıklık içermelidir.


            22) Aşağıdakilerden hangisi probleme dayalı öğrenmenin özelliklerinden değildir?
                    A) Öğrencinin üst düzey becerilerini geliştirir.
                    B) Grup halinde çalışma mevcuttur. Böylece bireylere sosyal becerilerini ve sorumluluklarını geliştirebilme imkanı tanır.
                    C) Probleme dayalı öğrenme kuramında öğrenme, gerçek hayattan ilgi ve merak uyandırılan bir problemin çözülmesi ile gerçekleşir.
                    D) Öğretmen rehber konumundadır.
                    E) Hem öğrenme ürünü hem de süreç önemli değildir.



CEVAPLAR
1)  B
2)  C
3)  A
4)  D
5)  D
6)  C
7)  D
8)  B
9)  E
10)     E
11)     E
12)     B
13)     D
14)     C
15)     A
16)     C
17)     D
18)     C
19)     A
20)     B
21)     A
22)     E

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder