ÖĞRENME ÜRÜNLERİ

Öğrenme Düzeyi ve Türü

-         Sınavlar:
Öğrenme düzeyinin belirlenmesi için her ünite sonunda sınavlar uygulanır.
Bu sınavlar sonunda öğrencilerin eksikleri ve öğrenme güçlükleri ortaya çıkarılarak gerekli yardım sağlanır.

-         Öğrenme Hızı
       Tamamlayıcı Eğitim:
Bu işlemler ve uygulamalar sonunda öğrenciler arasındaki öğrenme hızı ve öğrenme düzeyi farklılıkları giderilecektir.
        Bu farklılıkların giderilmesi için tamamlayıcı eğitim çalışmalarına yer verilmektedir.


      -   Duyuşsal Ürünler

·        Akademik benlik
·        Kendine güven
·        Güdülenmişlik
·        Ruh sağlığı
Tam Öğrenme Modelinin Temel İlkeleri Şöyledir: 


1)      Öğrencilere planlı öğretim ve olumlu öğrenme koşulları sağlanmalıdır.
2)      Öğrenme için yeterli zaman ayrılmalıdır.
3)      İpucu, pekiştirme, dönüt ve düzeltmeye yer verilmelidir,
4)      Öğrenci katılımı sağlanmalıdır,
5)      Tam öğrenme ölçütü belirlenmelidir,
6)      Bir ünite öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir.
Öğretim sürecinin sonunda belirlenen hedeflere öğrencilerin % 90-95’inin ulaşamaması durumunda tamamlayıcı ek öğrenme fırsatlarına yer verilir. Bunlar :
            → Evde ve okulda ek öğretim,
            → Bire bir öğretim,
            → Küçük gruplarla öğretim,
            → Bilgisayarlı öğretim,
            → Programlı öğretim,
            → Akademik oyunlarla öğretim,
      Tam öğrenme modelinde süreci ayrıntılı bir şekilde planlayan ve uygulayan öğretmendir. Bu nedenle ek öğrenme fırsatlarının hazırlanmasında ve sunulmasında öğretmen aktiftir.
      Bu modelde ara sınavlar ile öğrenme ürünleri sürekli değerlendirildiği için öğrenme güçlük ve eksiklikleri vakit geçirilmeden tamamlanır. Öğrenme eksikliği tamamlanmadan diğer bir üniteye geçilmez ve ders planlı bir şekilde işlenir.
     Yavaş öğrenen öğrencilerin hızlı öğrenen öğrencilerin vaktini alarak onları yavaşlatması, çok vakit alması ve öğretmene ek yük getirmesi ise sınırlı yönleridir.
Tam Öğrenme Modelinin Sınırlılıkları:

Çocuklukta kazanılan deneyimin okuldaki öğrenmeye etkisi, içinde bulunulan koşullarınkinden daha fazladır.

Hedef davranışların ve ölçme araçlarının hazırlanması uzmanlık gerektirmektedir.

Uygulama sırasında her öğrenme biriminin sonunda düzeltme yapılmazsa tüm sistem felce uğrar.

Sınıflarda öğrenci sayısı fazladır. Oysa öğretmenin zamanı ve enerjisi sınırlıdır.

Tam Öğrenme Modelinin Yararları:

 Her öğrenci kesin başarı kazandığı için, öğrencinin kendine güveni ve saygısı artmaktadır.

 Öğrencinin öğrenme ihtiyacını merkeze alan bireyselleştirilmiş öğrenme yaklaşımıdır. Her öğrenciye ihtiyacı olduğu kadar zaman tanındığı için, eğitimde fırsat eşitliğinin uygulanmasına yardımcı olmaktadır.

 Öğrenme görevlerinin (öğretmenin hedeflerinin ve uygulamanın ayrıntılı olarak planlanması), öğretmenin ne yapacağını önceden bilmesini sağlar. Bu nedenle öğretmenin başarısı artar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder