Öğrenme Düzeyi ve Türü
-
Sınavlar:
Öğrenme düzeyinin
belirlenmesi için her ünite sonunda sınavlar uygulanır.
Bu
sınavlar sonunda öğrencilerin eksikleri ve öğrenme güçlükleri ortaya
çıkarılarak gerekli yardım sağlanır.
-
Öğrenme Hızı
Tamamlayıcı Eğitim:
Bu işlemler ve
uygulamalar sonunda öğrenciler arasındaki öğrenme hızı ve öğrenme düzeyi
farklılıkları giderilecektir.
Bu farklılıkların giderilmesi için
tamamlayıcı eğitim çalışmalarına yer verilmektedir.
- Duyuşsal Ürünler
·
Akademik benlik
·
Kendine güven
·
Güdülenmişlik
·
Ruh sağlığı
Tam
Öğrenme Modelinin Temel İlkeleri Şöyledir:
1) Öğrencilere
planlı öğretim ve olumlu öğrenme koşulları sağlanmalıdır.
2) Öğrenme için
yeterli zaman ayrılmalıdır.
3) İpucu,
pekiştirme, dönüt ve düzeltmeye yer verilmelidir,
4) Öğrenci katılımı
sağlanmalıdır,
5) Tam öğrenme
ölçütü belirlenmelidir,
6) Bir ünite
öğrenilmeden diğerine geçilmemelidir.
Öğretim sürecinin sonunda belirlenen hedeflere öğrencilerin % 90-95’inin ulaşamaması durumunda tamamlayıcı ek öğrenme fırsatlarına yer verilir. Bunlar :
Öğretim sürecinin sonunda belirlenen hedeflere öğrencilerin % 90-95’inin ulaşamaması durumunda tamamlayıcı ek öğrenme fırsatlarına yer verilir. Bunlar :
→
Evde ve okulda ek öğretim,
→
Bire bir öğretim,
→
Küçük gruplarla öğretim,
→
Bilgisayarlı öğretim,
→
Programlı öğretim,
→
Akademik oyunlarla öğretim,
Tam öğrenme modelinde süreci
ayrıntılı bir şekilde planlayan ve uygulayan öğretmendir. Bu nedenle ek öğrenme
fırsatlarının hazırlanmasında ve sunulmasında öğretmen aktiftir.
Bu
modelde ara sınavlar ile öğrenme ürünleri sürekli değerlendirildiği için
öğrenme güçlük ve eksiklikleri vakit geçirilmeden tamamlanır. Öğrenme eksikliği
tamamlanmadan diğer bir üniteye geçilmez ve ders planlı bir şekilde işlenir.
Yavaş
öğrenen öğrencilerin hızlı öğrenen öğrencilerin vaktini alarak onları
yavaşlatması, çok vakit alması ve öğretmene ek yük getirmesi ise sınırlı
yönleridir.
Tam Öğrenme Modelinin Sınırlılıkları:
Çocuklukta kazanılan
deneyimin okuldaki öğrenmeye etkisi, içinde bulunulan koşullarınkinden daha
fazladır.
Hedef davranışların
ve ölçme araçlarının hazırlanması uzmanlık gerektirmektedir.
Uygulama sırasında
her öğrenme biriminin sonunda düzeltme yapılmazsa tüm sistem felce uğrar.
Sınıflarda öğrenci
sayısı fazladır. Oysa öğretmenin zamanı ve enerjisi sınırlıdır.
Tam Öğrenme Modelinin Yararları:
Her öğrenci kesin
başarı kazandığı için, öğrencinin kendine güveni ve saygısı artmaktadır.
Öğrencinin öğrenme
ihtiyacını merkeze alan bireyselleştirilmiş öğrenme yaklaşımıdır. Her öğrenciye
ihtiyacı olduğu kadar zaman tanındığı için, eğitimde fırsat eşitliğinin
uygulanmasına yardımcı olmaktadır.
Öğrenme görevlerinin
(öğretmenin hedeflerinin ve uygulamanın ayrıntılı olarak planlanması),
öğretmenin ne yapacağını önceden bilmesini sağlar. Bu nedenle öğretmenin
başarısı artar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder